Een veelheid van zaken die je nog moet doen. Werklijsten van hier tot en met volgende maand.
De stem in mijn hoofd die me opjaagt. Allerlei dingen die tussendoor komen.
Een nog beter time management?
Vergeet het maar – tijd is niet te managen.
Je kunt alleen jezelf managen in de tijd.
De essentie is vaak: ‘ te veel, te snel’.
Onderzoek wees uit dat multi-taskers niet meer doen, maar juist minder omdat ze zo van hot naar her schieten.
Probeer dit experiment eens. Maak eerst een lijstje voor vandaag en morgen.
Haal er dan de helft af. De ‘belangrijke helft’ heeft per dagdeel niet meer dan 1 á 2 prioriteitspunten. Daar zet je je ‘ diesel’ op.
De ‘lege helft’ vul je voor de helft met werkpunten die niet belangrijk zijn maar wel gedaan moeten worden (email – telefoontjes – post etc). Daar mag je je ‘sprinter’ op zetten en voor de andere helft vul je je planning met …..Rust & Ruimte. Een ander onderzoek liet zien dat rust en ruimte tussendoor de werkzaamheden daarna sneller en gemakkelijker lieten gaan.
Vraag:
Durf ik mezelf vandaag te beperken in mijn dadendrang?